21 Mart 2013 Perşembe

Bon Apetit

Anamgil "ben annemin evine gidiyorum" deyu topladı çantasını gitti...Zabağan sekizinde bi telefon; buzdolabının çekmecesini hızlı çekmeyeymişim de kahvaltılıklar dökülmesinmiş.Kahvaltı da mı hazırlayacağıdım la ben?Akşam yemeği dahil diye biliodum sadece programa.Amaaan bunlar zati senelerdir benim bi işi doğru dürüst yapabileceğime ihtimal vermediler la,alıştım ben bu işlere;balkonun kapısını kitle Zoge,ocağı kontrol et Zoge,buzdolabını açık unutma Zoge..vs..vs..

Beni beğenmez ama bakma sen, ıspanak yapmayı bile ben öğrettim ossiki  sene sonra buna..
Dedim "bak hafız,pişiriken içine yarım çay kaşığı karbonat koyucan ki bu  ıspanak pişerken kararmasın,pirinçlerini de ayrı bi yerde haşlayıp üstüne atıcan ki ağız tadıyla yensin" ..Walla ailecek demir eksikliğimiz filan kalmadı sayemde..yine de yaranamadık,görüyon..

İki ağşamdır bildiğin  tabldot çıkarıyom la evde..koca tencere bulgur pilavını bi gün nohutla kombinliyom bi gün bamyayla.Yanında turşu mu arzu edersiniz,hoşaf mı,peki ya ev yoğurduna ne dersiniz?Sofra hazırlamanın tek zaman kaybettiren şeysi salata yapmakmış,ben bunu anladım.Ee mevzu mutfak olunca tembellikte bir dünya markasıyım zati biliyon beni; o salatayı da yapmayıverirsen,beynine doyma sinyali daha gitmeden mutfaktan çıkabiliten var.
Zati babalı kızlı  ışık hızıyla yemek yiyen de  bi ikili olduğumuzdan, eve gel,sofrayı kur,yemeği ısıt,çiğne,yut,sofrayı kaldır,bulaşıkları yerleştir epi topu  24 dakika sürdü.Salata olayına hiç girmedim,zamanı doğru yönettim,kazandım.

Lakin bulgur pilavı,bamya da bi yere kadarmış,yarın ağşam pizza söylüyoruz ,isyandayız.Artık açlıktan adamın gözü nası döndüyse,şimdiden mi söylesek de yarın akşam getirseler,bozuk para üstü getiriyollağmı filan demeye başladı.Allah kimseyi açlıkla terbiye etmesin meistercanım.

Oruvar.